Sosiaalihuollon neuvontojen ja päivystysten puhelinaukioloaikoja yhtenäistetään
Keusoten asiakasohjausyksiköstä tarjottavat neuvonnan ja ohjauksen puhelinpalvelut ovat avoinna 2.1.2025 alkaen joka arkipäivä klo 9–12.
Muutos koskee seuraavia puhelinpalveluja:
- Lapsiperheiden neuvonta ja ohjaus
- Työikäisten neuvonta ja ohjaus
- Ikäihmisten neuvonta ja ohjaus
- Taloudellisen tuen neuvonta ja ohjaus
Sosiaalipäivystyksen ja kriisityön tavoittaa 23.12.2024 alkaen seuraavasti:
- Sosiaalipäivystys arkipäivinä klo 8–15 p. 019 226 0400
- Sosiaalipäivystys iltaisin, viikonloppuisin ja arkipyhinä p. 019 711 0721
- Kriisipäivystys 24/7 p. 019 711 0721
Voit ottaa yhteyttä tai tehdä ilmoituksen digilomakkeella, mikäli asian käsittely voi odottaa enintään seitsemän arkipäivää.
- Yhteydenotto sosiaalihuoltoon tuen tarpeen arvioimiseksi
- Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (huoli-ilmoitus aikuisesta)
- Lastensuojeluilmoitus
- Miten ilmoitan avun tai tuen tarpeesta?
- Milloin tulee tehdä lastensuojeluilmoitus?
Laajennamme digiasioinnin mahdollisuuksia vuoden 2025 aikana uuden digiasiointialustan käyttöönoton yhteydessä.
- Lue tiedote uudesta digiasiointialustasta: Keski-Uudenmaan hyvinvointialue valitsi SuomiSote-alustan asukkaiden ja ammattilaisten käyttöön
- Lue tiedote chat-palveluihin liittyen: Chat-palvelut tauolle – avataan uudelleen keväällä 2025
Lisätietoa:
Leena Säkäjärvi, asiakasohjauksen päällikkö (etunimi.sukunimi@keusote.fi)