Ajankohtaista työnantajamallissa
HA-keskuksen asiakastiedotteet ja tulevat tapahtumat
Tältä sivulta löydät HA-keskuksen ajankohtaiset asiakastiedotteet sekä tiedon tulevista tapahtumista.
Haluatko vastaanottaa asiakastiedotteet ja -kirjeet sähköpostitse?
HA-keskuksen asiakaskirjeet ja -tiedotteet on mahdollista vastaanottaa kirjepostin lisäksi myös sähköpostitse. Mikäli haluat tilata asiakaspostin sähköpostiisi, ilmoita siitä meille oheisen linkin kautta:
Henkilökohtaisen avun työnantajien työvoimatarpeiden kartoitus
Henkilökohtaisen avun keskuksella on verkkosivuillaan lomake, jonka kautta avustajan työtä etsivät henkilöt voivat ilmoittaa HA-keskukselle kiinnostuksestaan toimia työnantajamallissa avustajina. Ajatuksena on, että HA-keskus välittää näiden henkilöiden yhteystietoja työnantajille, joilla on tarve löytää itselleen avustaja. Tämän vuoksi kartoitamme nyt työnantajien työvoimatarpeita.
- Mikäli etsit itsellesi avustajaa (kokoaikaista, osa-aikaista tai sijaista vakituiselle avustajallesi), voit ilmoittaa siitä HA-keskukselle kartoituskyselyn kautta
- Kyselyyn ei tarvitse vastata, jos sinulla ei tällä hetkellä ole tarvetta löytää itsellesi avustajaa
- Voit vastata kyselyyn sähköisesti alla olevan linkin kautta
Kartoituskyselyyn antamiesi tietojen perusteella henkilökohtaisen avun keskus voi välittää sinulle kohdennetusti sellaisten henkilöiden yhteystietoja, jotka ovat ilmoittaneet kiinnostuksestaan toimia avustajana työnantajamallissa. Huomioithan, että tällöinkin vastaat itse avustajan rekrytoinnista, palkkaamisesta ja hänen soveltuvuutensa arvioinnista tarjoamaasi työhön.
Työnantajamallin kehittämisehdotukset
Kuulemme mielellämme työnantajamallin asiakkaiden ehdotuksia siitä, miten työnantajamallia, sen käytäntöjä ja osa-alueita voitaisiin kehittää entistä toimivammiksi. Tätä varten olemme luoneet sähköisen lomakkeen, jonka kautta oman kehitysehdotuksen jättäminen olisi mahdollisimman helppoa.
Pysyvä linkki kehittämisehdotuksen jättämiseen löytyy oheiselta HA-keskuksen verkkosivulta, kohdasta “Työnantajamallin kehittämisehdotukset”:
Oiman koulutukset työnantajille vuonna 2025
Oima järjestää alkuvuonna 2025 henkilökohtaisen avun työnantajille suunnattuja koulutuksia, joiden tarkoituksena on vahvistaa työnantajien valmiuksia Oiman käyttöön. Oiman sähköinen asiakkuus mahdollistaa työnantajalle muun muassa avustajan tuntien kirjaamisen suoraan järjestelmään, ilman erillisten tuntilistojen lähettämistä.
22.1.2025 pidetään Oiman ensimmäinen koulutus, jossa keskitytään Oiman perustoimintoihin, kuten sisäänkirjautumiseen, omien tietojen päivittämiseen ja tuntien hyväksyntään. Tarkempi ohjelma ja kouluttajat julkaistaan Oimassa ja Oiman verkkosivuilla loppuvuodesta.
Koulutuksia järjestetään jatkossa kerran kuukaudessa.
Oiman peruskäyttökoulutus
Aika: Keskiviikkona 22.1.2025 klo 10-11
Paikka: Etänä (Google Meets)
Yhteystiedot
Palveluajat
- Maanantai 9:00 – 15:00
- Tiistai 9:00 – 15:00
- Keskiviikko 9:00 – 15:00
- Torstai 9:00 – 15:00
- Perjantai 9:00 – 15:00