Hoitotarvikejakelu
Hoitotarvikkeilla edistetään kotihoitoa ja terveydentilan seurantaa tai parannetaan toimintakykyä. Asiakkaalle jaettavia hoitotarvikkeita ovat mm. avanne-, haavanhoito-, diabetes-, urologiset, uniapneatarvikkeet sekä inkontinenssisuojat eli vaipat. Yleisesti normaaliin hygieniaan ja perushoitoon kuuluvat tuotteet eivät kuulu hoitotarvikejakelun piiriin.
Hoitotarvikkeita saavat maksutta pitkäaikaissairaat, joilla on ainakin 3 kk kestävä hoitotarvikkeiden tarve. Hoitotarvikkeita jaetaan vain kotona asuville tai kotihoitoon rinnastettavan palveluasumisen piirissä oleville henkilöille. Hoitotarvikejakelussa käytetään kulloinkin voimassa olevien hankintapäätösten mukaisia hoitotarvikkeita.
Hoitotarvikkeiden tarpeen määrittää henkilön hoidon toteutuksesta ja seurannasta vastaava terveydenhuollon ammattilainen. Hän voi olla terveyskeskuksen tai erikoissairaanhoidon lääkäri, sairaanhoitaja tai terveydenhoitaja. Hän laatii myös tarkemman hoitosuunnitelman tai lähetteen.
Tämän sivun sisältö
Toimi näin
Hoitotarvikkeiden tilaamiseen tarvitset lähetteen tai hoitosuunnitelman, joka käsitellään hoitotarvikejakelussa. Tämän jälkeen voit tilata hoitotarvikkeen joko digitaalisella lomakkeella tai puhelimitse (inkontinenssisuojat suoraan Tenan asiakaspalvelusta p. 02 437 9660).
Lähete tai hoitosuunnitelma
Jos tarvitset hoitotarvikkeen eikä sinulla ei vielä ole lähetettä tai hoitosuunnitelmaa, soita omatiimiisi. Jos sinulle on laadittu lähete/hoitosuunnitelma Keusotessa ja se on jo käsitelty hoitotarvikejakelussa, voit siirtyä tekemään tilauksen. Jos lähete/hoitosuunnitelma on laadittu erikoissairaanhoidossa, tulee dokumentti toimittaa hoitotarvikejakeluun lisäohjeiden mukaisesti.
Kerran toimitettua dokumenttia ei tarvitse toimittaa enää uusien tilausten yhteydessä. Kun käytetyt tuotteet tai niiden tarve muuttuu, tulee päivitetty lähete tai hoitosuunnitelma toimittaa hoitotarvikejakeluun.
Hoitotarvikkeiden tilaaminen ja toimittaminen
Voit tilata hoitotarvikkeen joko digitaalisella lomakkeella tai puhelimitse. Digitaalisia tilauslomakkeita on kaksi versiota: vahvalla tunnistautumisella ja ilman. Lue lisäohjeet alta.
Hoitotarvikkeiden toimitus kestää tuotteesta riippuen 2-4 viikkoa. Posti toimittaa lähetyksen valitsemaasi noutoautomaattiin tai postitoimipisteeseen, josta se on noudettavissa 7 vrk ajan. Hoitotarvikkeet voidaan toimittaa myös suoraan kotiin, jos sinulle on myönnetty tähän oikeus toiminta- tai liikkumiskyvyn rajoitteiden vuoksi.
Hyvin kiireellisissä tilanteissa soita kiireellisen asioinnin puhelinasiointiin. Soita numeroon vain, jos hoitotarvikkeesi on lopussa tai jo loppu ja tilanne uhkaa terveyttäsi (esim. katetrit ja insuliininpistotarvikkeet). Katso lisäohjeet.
Inkontinenssisuojien tilaaminen
Tilaukset edellyttävät diagnoosin ja lääkärin kannanoton. Jos lääkärin kannanottoa ei vielä ole, ole yhteydessä omatiimiin tai kotihoidon asiakkaiden osalta kotihoitoon. Katso lisäohjeet inkontinessisuojien tilaukseen ensimmäisellä kerralla.
Kun päätös inkontinenssisuojien saamisesta on tehty, voi ne tilata suoraan Tenan asiakaspalvelusta p. 02 437 9660. Tilauksia voi tehdä aikaisintaan 3 kk välein tarpeen mukaisesti. Tilaus toimitetaan suoraan asiakkaan kotiin. Suojiin liittyvissä muutoksissa ole aina yhteydessä hoitotarvikejakeluun.
Ammattilaiselle
Palvelun maksullisuus
Palvelu on maksuton.
Omatiimien puhelinnumerot
Puhelinasiointi
Hoitotarvikejakelun puhelinasiointi
Palveluajat
Kuvaus
Palvelemme Järvenpään, Tuusulan, Hyvinkään, Nurmijärven, Mäntsälän ja Pornaisten terveysasemien asiakkaita. Käytössämme on takaisinsoittopalvelu.
- Jos haluat jättää takaisinsoittopyynnön, valitse 1. Soitamme sinulle takaisin.
- Jos haluat sanella tilauksen suoraan vastaajaan, valitse 2. Katsothan erilliset ohjeet tilauksen jättämiseksi.
- Jos soitat salatusta puhelinnumerosta, valitse vaihtoehto 2 ja sanele numerosi vastaajaan. Soitamme sinulle takaisin.
Puhelusta veloitetaan normaali puhelinmaksu.
Maksullisuus
Muu
Palveluajat
- Aina avoinna
Hoitotarvikejakelun puhelinasiointi (kiireelliset asiat)
Palveluajat
Puhelusta veloitetaan normaali paikallisverkkomaksu tai matkapuhelinmaksu.
Kuvaus
Puhelinpalvelu on tarkoitettu vain tilanteisiin, kun hoitotarvikkeesi on lopussa tai jo loppu, ja tilanne uhkaa terveyttäsi (esim. katetrit ja insuliininpistotarvikkeet). Muissa tilanteissa soita Hoitotarvikejakelun puhelinpalveluun.
Käytössämme on takaisinsoittopalvelu. Voit jättää soittopyynnön haluamanasi ajankohtana. Käsittelemme soittopyyntöjä ma-to klo 8-15 ja pe klo 8-14.
Maksullisuus
Muu
Palveluajat
- Aina avoinna