Keski-Uudenmaan hyvinvointialue valitsi SuomiSote-alustan asukkaiden ja ammattilaisten käyttöön
Keski-Uudenmaan hyvinvointialue on valinnut BeeHealthyn SuomiSote-etäasiointialustan asukkaidensa ja ammattilaistensa käyttöön. Uudet digitaaliset palvelut avautuvat hyvinvointialueen asukkaille keväällä 2025, ja koko käyttöönottoprojekti valmistuu keväällä 2026.
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusoten) tavoitteena on kehittää sähköisiä asiointipalveluita ja parantaa palveluiden saavutettavuutta ja saatavuutta. Hyvinvointialue on valinnut digitaalisten palveluidensa kumppaniksi BeeHealthyn SuomiSote-alustan.
– Etäasiointialustan kilpailutuksessa keskityimme laatuun. Asiointialustan valinnassa korostimme erityisesti alustan käytettävyyttä ja integraatio-osaamista. Pidimme myös tärkeänä, että alustaa on jo käytetty tuotantokäytössä ja se on käyttöönottovalmis, juuri sote-toimintaympäristöön suunniteltu sähköisen asioinnin kokonaisuus. SuomiSote-alusta erottautui tuotteen valmiudellaan kilpailijoista ja vastaa vaatimuksiimme erinomaisesti,
kertoo Keusoten tietohallintojohtaja Antti Ylä-Jarkko.
SuomiSote-asiointialusta tukee Keusotea sen tavoitteessa tarjota hyvinvointialueen asukkaille yhdenvertaiset, käyttäjäystävälliset ja saavutettavat digipalvelut. Hyvinvointialue haluaa helpottaa asioinnin sujuvuutta tarjoamalla toimivat digipalvelut yhdellä yhteydenotolla.
– SuomiSote-asiointialusta tarjoaa meille mahdollisuuden lisätä ajasta ja paikasta riippumatonta sähköistä asiointia, mikä on keskeinen osa palvelustrategiaamme. Alusta mahdollistaa saumattoman toiminnan ammattilaisten kesken ja myös eri ammattiryhmien välillä, minkä ansiosta voimme tarpeen mukaista ja oikea-aikaista palvelua asukkaillemme,
sanoo hyvinvointialuejohtaja Raija Kontio.
SuomiSote-asiointialusta tulee palvelemaan laajasti hyvinvointialueen perusterveydenhuoltoa ja sosiaalipalveluita. SuomiSote-alustalla korvataan hyvinvointialueen nykyiset digiasioinnin järjestelmät.
SuomiSote-alustalla palvelut tuotetaan laadukkaasti, vaikuttavasti ja kustannustehokkaasti
SuomiSote tarjoaa kokonaisvaltaisen palvelualustan hyvinvointialueen asukkaille ja ammattilaisille. Alusta mahdollistaa etäasioinnin, kuten chat- ja videovastaanotot, ajanvarauksen sekä yhteydenpidon omaan hoitotiimin. Asukas voi myös tarkastella omia laboratoriotuloksiaan sekä asioida perheenjäsenten puolesta, mobiilisovelluksella tai verkkoselaimella. Alusta tarjoaa myös ammattilaisille modernit työkalut ja ratkoo ajankäytön haasteita.
– Keusoten strategisena tavoitteena on, että vuoden 2027 loppuun mennessä 35 prosentilla sote-palveluista on digitaalinen vastine. Se tarkoittaa erityisesti asukkaille suunnattujen digipalveluiden määrän merkittävää kasvua, ja olemme ylpeitä saadessamme tukea hyvinvointialuetta heidän tavoitteessaan. Odotamme innolla yhteistyötä Keusoten kanssa ja yhdessä saamme kehitettyä digipalveluiden laatua, vaikuttavuutta ja kustannustehokkuutta entisestään,
kertoo Mehiläisen tytäryhtiö BeeHealthyn kaupallinen johtaja Sampo Oksanen.
OmaMehiläiseen perustuva SuomiSote-alusta on valittu jo yhdeksälle hyvinvointialueelle digitaaliseksi asiointialustaksi. BeeHealthy on vienyt alustan kansainvälisesti yli 10 maahan.