Siirry sisältöön

Hoitovastaavista siirrytään omahoitotiimeihin loppuvuoden aikana – Tavoitteena hoidon laadun ja jatkuvuuden paraneminen

Kuvassa laboratorion hoitaja ja tablettitietokone.

Keusoten terveysasemien vastaanottopalvelut siirtyvät vuoden loppuun mennessä omatiimi-toimintamalliin. Uudistus on osa valtakunnallista kehitystyötä, jossa korostetaan hoidon jatkuvuuden merkitystä asiakkaan hoidon laadun parantamisessa.

Jokaiselle asiakkaalle nimetään hoidosta vastaava omatiimi

Muutoksen myötä jokaiselle hyvinvointialueen asiakkaalle nimetään omatiimi. Omatiimin nimeämisen myötä hoitoon pääsy selkeytyy ja hoidon jatkuvuus paranee. Käytännössä tämä tarkoittaa, että asiakkaan hoitoa voidaan edistää sujuvasti, vaikka esimerkiksi asiaa aiemmin hoitanut ammattilainen olisikin poissa. 

Asiakkaat jaetaan omatiimeihin sukunimen alkukirjaimen perusteella. Pitkäaikaiset hoitosuhteet säilytetään kuitenkin muutoksen yhteydessä asiakkaan niin toivoessa, jolloin asiakas siirtyy kyseisen ammattilaisen tiimiin. Toimintatapaan siirrytään asteittain, ja uudet puhelinnumerot julkaistaan verkkosivuilla vuoden loppuun mennessä.

Kesken olevat hoidot hoidetaan saumattomasti ylimenovaiheessa. Asiakkaiden hoitoon ei tule katkosta mahdollisista henkilövaihdoksista huolimatta.

Toimintamallin muutos on valmistelussa, ja asiointi tapahtuu vielä totuttuun tapaan

Tällä hetkellä henkilöstö valmistautuu toiminnalliseen muutokseen, joka ei tässä vaiheessa edellytä asiakkailta muutosta totuttuun asiointiin. Ajantasaiset yhteydenottotiedot löydät verkkosivulta: Lääkärin tai hoitajan vastaanotto.

Viestimme muutoksesta tarkemmin, kun pääsemme siirtymään uuteen käytäntöön laajamittaisesti. Päivitämme tätä tiedotetta muutoksen edetessä, joten löydät ajankohtaiset tiedot aina täältä samasta paikasta. 

Aiheeseen liittyvät palvelut